Wednesday, March 14, 2012

terase???..wajar ke?

IN THE NAME OF ALLAH THE ALL MIGHTY AND THE MOST MERCIFUL

selawat dan salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad s.a.w

di malam yg sunyi dok di bilik di kk12 ni, ana/sya/aku nak share sesuatu mngnai hati..<3..

erm,,fokus pada perasaan insani antra sahabat2..ok, sbnrnya aku sje nak curi masa yg ada yg da byk dibazirkn  

bt bnd yg xde faedah,so, even da x lma nak exam final..tetibe mood dtng nak menaip....*__*


ok,berbalik pada tajuk, nak tanya la sape yg penah tersasa/ tersakit hati dgn kawan2?? ..angkat tangan...eh,
silap2, turun tangan ..klo penah cepat2 istighfar...astarghfirullah3x..haa,benda nila yg aku nak cerite, macam ni beberpa mnggu yg lalu,aku cepat sangat terasa,perangai lama berulang kembali,,hiiiii..dengan hampir semua kwan aku, aku nk tacing2 sbb bnd2 remeh,aku selalu compare..''awat dengan aku deme x wat camtu?...,,awat deme x panggil aku??..,,awat deme soh aku je yg buat?..awat..?awat? awat???''...hah,tula yg selalu aku pikiaq yg membuat hati aku benanah...nasib baik skang ni dah recovered .alhamdulillah..herm,pastu aku pon nak tengkan dri balik, aku pikir awat aku ni macam ni  ha??..acik nak terse je..aku tgh fasa nak menstrual ke??..klo iktkn mmg da nk dekat atau mmg tgh dalam fasa tu..tp,usually,lps da tempoh haid tu aku jdik normal balik,..tp,entahle sejak 2 menjak tu aku hangin semacam..muke kelat, hitam pekat etc..so,,aku rsa ni mst ad kaitan dengan hati aku..cek punya cek mmg disitulah masalhnya...

................................................................................................................................................................

aku tersedar,hati aku yg tlh byk terdedah dengan maksiat pnc segala mslh..hati x terjaga..yg plg trk xde rs pon nak jg hati tu...mcm ni la jadinya bila bnd yg x baik dibiarkn dlm dri..bnd tu akn jd bnd biasa...astarghfirullah,,,aku nak nangis tapi, air mata yg keruh maupon jernih tak mengalir pon..tgk  kritikalnya hati aku tym tu..astarghfirullah..padahal selama ni pnh je aku dgr tazkirah berkaitan hati..n taubat..one of it yg aku still ingat 'istighfarlah,ssghnya ia semudah2 taubat'...see,,mmg mdh ayat tu, tp, bile x amal n x meresap dlm dri..mmg ssh nak bt..nak istighfar berpuluh2 kali pon ssh ko hati tu hitam n kelam...serabut btl hati aku tym tu...acik nak marah org, sangka brk, x ikhlas dlm beribadah ...byknya maslh hati yg x settle,,so, aku pon ush gak utk istighfar byk2 kali evn x byk mn pon sbnrnya..lame2 pastu, ketenagan hadir dengan diundang..da lme mencari akhirnya ALLAH hadiahkan jua..aku mula pikir balik  pasal tujuan aku bersahabat, knp perlu tersa..n aku teringat pada stu artikel yg aku pnh bace..petikannya..''bila kita tersa dgn ssorng sbnrnya,itu tgrn dr ALLAH,sbnrnya kta xde hak pon nak terse..''...lbh krg camtu ..bile pkir blk btl gak,sbbnya ALLAH yg nak br tgrn kat kite n muhasabah balik..klo kt tesrsa ngn orng tu means that kt sbnrnya trs dgn ALLAH...ad bantahan??,..depends..

alhamdulillah,hari ke hari bile muhasabah balik, aku rs ni mmg balasan ats prbtn aku sndr..mst aku da bt ramai org tersa..ALLAH jht sgt aku ni,mayb org nmpk luar baik..post bnd2 baik kat fb,tp, hati x smstnya baik..kn3..then,aku pon rs mmg aku da bt org sakit hati ..padan dgn muke aku..alhamdulillah,skng ni ALLAH bg aku kesedaran..pastu ditambah lagi dgn bahan bacaan yg aku bce mengenai 'Imam As-Syafie..pejuang kebenaran'..aku lbh byk sedar mngnai akhlak aku sebagai seorng muslim..mmg jauh bezanya antra akhlak kta dan mrk semua..rs, hina sgt dr ni..lagi satu poin yg aku dapat..sbnrnya ikhlas n edho ALLAH,bila kt bt sesuatu prkra utk ALLAH ,,nak redhoNYA,,kita xkan kecewa..yup,,btl sgt33, aku pon try gak,,mmg btl..bile hasil yg kt bt x sprt yg dihrpkn..yakinlah ALLAH menilai niat n ush kita,,biarla orng x pndg kebaikn yg kt buat,asalkn ALLAH je tau..lagi sweet kan...mgkn pasni aku kn lebih ingat ALLAH n mati..yes,,,tu die poinnya..

*** rentetan ,dr peristwa tu ap2 pon prkra yg aku rs nak sakit hati..aku bt xtau dah..mmg tu perasaan aku je..dan aku pon da malas nk bls dgn kate2 yg menyakiti org tu balik..selme ni aku bals je..tnp pikir prsaan org tu..acik nak mng je..apslhnya kta tundukkn ego..^^ ALLAH lgi syng..=)

aku jg selame ni terlalu rapat dgn kwn2 aku,mgkn melebihi PENCIPTA aku,,so,ni gak teguran drNYA kpd aku....alhamdulillah,,aku pon da jrg pi bilik deme..rs tng plk..bkn nak kate deme tu x baik or bawk pngrh brk..tp sbnrnya sebaliknnya..aku yg bwk pngrh brk pd deme..aku brs tng bile jauh dgn orng..mga aku lbh mendekatiNYA

hablu minaALLAH, hablu minannas,,ni pon stu hal kdg2 aku rs bile aku dkt dgn ALLAH,aku xbaik hbgn dgn kwn2..bile aku baik/rpat dgn kwn2 ..aku plk yg semakin jauh dgn ALLAH...x balance kan..mst ad smtnhg wrong yg aku terlepas pndgn..mgkn ibdh aku x ckp ikhlas n semprna lagi..kn byk baiki amalan lagi..(menaip pandai,bt pon pandai ye hanun..**)..
 

insyaallah berakhir di sni sja sharing aku pada malam ni,ty to do tutorial..wish me the best luck 4 final jazakumullah khairan jaza'..^_^

p/s: kpd kwn2 yg aku bt korng tersa aku minta maaf byk2 mga bertemu di syurga..~_~

No comments:

Post a Comment