Sunday, January 22, 2012

keluarga sakinah..?_?

IN THE NAME OF ALLAH THE MOST GREATEST THE MOST MERCIFUL

selawat dan salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad s.a.w

alhamdulillah ni malam yg ke-2 aku di kampung bersama keluarga tersayang..

ok, based on tajuk entri kali ni, aku nak antum yg dtg bertndg di laman ni, fikirkan balik

'adakah famili aku, dikira sebagai keluarga sakinah??'

ok,jawapnye dalam hati,tepuk dada tanye ..tnye iman boleh, tanye family pon bole..=p

klo jawapnnye 'yes'...tahniah, klo 'no'..tahniah jgak..klo ragu2 tahniah jgak..^_^

knp aku ucap tahniah, sbbnye ,klo utk 'no'..sbb anda sedar keluarga anda blm lagi mnjdi keluarga sakinah, so,

anda yg bertnggjwb utk mnjdikan keluarga anda kelurga sakinah  =)..betulkan,klo x btl..minta maaf ye..

ni pandgan manusa yg serba dhoif..ok,kpd yg ragu2 tu..maknya, anda tgh berfikir,so anda mempunya akal yg

sihat..haahaa, sj melawak..klo yg rgu2 tu check blk suasana dlm family,nilai n perbaiki kelmahan kay..ok

that's all from me..


k,this time i wanna share smtnhg about my lovely family,..i love them..=), but i having problem on how to solve my family's problems that had being faced almost 2 years ago..it's so prvte to share it hear..hermm,..i just wanna tell that, i still wondering..is it my family the bestest i have in my life??..it supposed be like that huh..fuuhh, i'm not to tell u guys that i have bad fmly members as i..it is just, i dont feel comfrtable as i feel with my friends, not bcoz i hate my family members...i feel that, i'm the one that should changed my family, after my sister that so kind with all of us had going abroad to continue her medical stdies at egypt..i feel the responsibilty belongs to me right now, showing off like my family is 'keluarga sakinah'..but actually,i dont feel it..huhu, it is my faults bcoz not doing 'islah' in my family..always be apart from them..is not the best solution..is it..??''yes it is!!''...

calm hanun calm,orait,hehe..i'm not emotinal ..relaks sudah..their all readers..

ok..aku nak bercerita mnganai sebuah keluarga yg aku blh katakan 'keluarga sakinah'..sbb pe??..sbb itu pandangan aku..aku suke sgt tgk family kwn aku nih..kadang2 aku samapai bolh mntskn air mata mlht kbhgiaan n kegmbraan diorng..jelezzzzzz..aku tabik dgn faily diorng, ..kwan aku ni lelaki, jiran,sebaye umor tapi kami x bertegur pon..yela da besar kan..xde bende nak kate..nmnye pnglnnye kimi..aku tgk kimi ni aku rs cemburu, cemburu dr segale segi..pi,bile pkir2 balik sume orng ad klbhn msg2 kan..^^..haaha,nak tngkan hati sndri pny pasal..okla, berkennaan fmili beliau, aku dapat rsa keharmonian dalam setiap ahli keuarga,,,sbnrnye aku tgk melalui gambar2 beliau n keluarga beliau di fb..'i'm stalker!!..beware of me.."..klo korang tgk kuarge die korang pon jelez..ahhh, kdg2 ade teriakan dlm hati.......'knp family aku x bole jdik macm family dieeee...knp3???'..pastu aku jawab sndri..'sbbnye ..aku pon xleh pkir..tp,aku xlah berat2kan sgt prkre ni..baik pkir bnd len..hehe,,sbbnye kurge die,kuarge die..kuarge aku,kuarge akule..aku ttp syg fmily aku,klo blh aku nak pimpin sume fmly members aku sampai ke syurga amin,,*____*

*****sory le,ni luahan dr hati klo da teramik mse tu minta maaf ssgt2..ni bebelan peribadi yg x peribadi sgt..len kali,dtg lagi klo sudi..salam

No comments:

Post a Comment