Sunday, June 5, 2011

pasum``MY new Life``(konon)

IN THE NAME OF ALLAH  THE ALMIGHTY

xlpa jga selawat serta salam bt junjungan besar nabi Muhammad s.a.w.
salam alaik to all readers.

entry kali ni nak habaq mai dkt pembaca sekalian, mengenai perjlnn hdpku sebagai musafir+hamba+penuntut ilmu tuhan.

okla..nak dpndkkn cerita ..da stu mgu aku berdaftr sbgai pljar pasum. alhamdulillah, sglanya berjalan lancar dengan izin-NYA.

aku tahu, hrapan parents aku mgnng tnngi, hrpn shbat2, pensyrah2, (baiknya mrk)..brntgnye dapat shbt mcm mrk..di saat aku jatuh, mrk dtg mghulur tgn..masalahnya , aku yg x nak smbt tgn2 mrk..Ya Allah, kuatkanlah hamba-Mu yg hina ini...jgnlah aku jauh dan mengasingkan dr dari mrk2 yg dekat dgn-Mu..

pasum.org kat mmg adventure..mane x nye..dalam um, so, paham2 jela..bdk2 nye mostly/majo straight A's..rse rndh dr plk..rse tercbar jgak..esk , brmlanya perjlnnku sbgai seorng penuntut di pasum. start kol 3 ptg..nsb baik kls arab cancel..bole bt persediaan..

jadual mmg pack..dr kol 8pg until 5ptg..so, pandai2lah urs dri..disiplinkan dr..mcm akk senior aku habaq, kat kl ni ..sume ade..baik ade, brk pon ade..tnggl nak plh je..klo baik yg kte plh..baik la..klo sebaliknya..cam 2 la jdinya.

ape2 pon..klo nak bt sesuatu 2 biaq la tau hadaff/tujuuan...jgn bt krn makhluk ,tpi, buatlah krn Pencipta.

beribadatlah kamu seperti kamu akan mati esk hari, bekerjalah kamu seperti kamu akn hdp, bt seribu thn lgi...

pengorbnn ialah mlkkn sesuatu, di luar drpd kebiasaan , so, aku kne berkorban utk berjya di dunia dan akhirat..mga kejayaan ini..dapat mbgnkan dan mghrmkn  maruah agama ku yakni ISLAM!!!!

2 comments:

  1. kuatkan aku andai aku lemah, dekati aku andai aku yg menjauh, duhai sahabat bantu aku menuju redho-NYA..syukran wa asif ala kulli hal.

    ReplyDelete