Wednesday, May 11, 2011

ikan keli oh ikan keli>>

IN THE NAME OF ALLAH THE ALMIGHTY AND MERCIFULL

alhamdulillah baru selesai menggoreng ikan keli.penat jgak menyiangnye, bole dikatakan first tyme berjaya..sebbnye wkt dulu2 goreng pnye goreng ...hangit, second tyme greng, jdi lengkung ikannya..mesti sbb x cuci abis ikan keli ni..tula, tyme mak masak x nak tolong..tau nak makan je..nila padahnya.nasib baik x kawin lagi, klo x bt malu mak bapak je aku ni...ish2(geleng2 kpla) trk btl ank bapak aku yg sorang ni.
   sbnrnya, ini pon da lmbt utk msk lunch..(da msk mkn ptg da ni)..aku br selesaikan masak lunch, sian beno adik2 aku terpaksa tapau nasi putih +kcap+telor mata..tpi sedaap  gak lauk 2, sbb aku jgak yg goreng telor 2..ape pnye kakak la aku nii..entahla, hari ni mmg malas jiddan mau masak, agaknya lps da telelap dekt bantal abang aku yg baru blk tu rsnya. best btl bantal die..empuk sgt2.(bkn nak citer pasal bantal laa)
   lpas da solat zohor, adk aku siap2 nak gi skolah tyme 2 la gorng teloq tok diorang, nasik baru pon aku x masak.haaa..ni la klimaksnye, bile mna kkk aku yg tercinta..tgk nasik bru x masak, ikan keli x bersiang, sayur x masak gii..haa..kan da kne bebel..x kan acik nak hrpakan kkk aku yg sulong 2 masak..sian die letih die smlm msk utk tetamu..sory, k.long esk hanun bt lgii..eh, esk hanun x wat lgii..heehe
   konklusinya, rajin2 la mnlg kat dapok.utk kbaikan kte gak akk aku ckp..nanti xdela org benci tgk prangai kte..kne bebel pon dengo jela..kang menjawab jd adk derhaka plk..dlm hati tu aku bela dr senyap2..(trk btl)...tpi, ALHAMDULILLAH, menjadi ikan keli hari ni..mgkan dulu aku x baca basmalah+zikir+selawat..tu yang x jdik 2..lgi satu ari 2 bole hagit sbb aku tgh layan fb..so, bt sesuatu KNE DGN SGGH2..LETAKKAN ALLAH SEBAGAI TUNJANG DLM BT SATU2 PERKRA..bt sbb kne bebel @ape saje..YG PNTG INGT DIA DALAM SETIAP TGKH LAKU KTA..even memasak..i think dats all 4 2day..have a nice day..May ALLAH bless all of your readers..azan da berkumandang..jom solat...:)

4 comments:

  1. teringat x time kena tangkap ikan keli kat sungai?
    =)

    ReplyDelete
  2. tgkp? ehehe, bt kte yg tgkpla..kte kan main air je:) phk muslimin yg tangkas tgkp ikn kelinya..tula kte x sempt nak tnjk skills..

    ReplyDelete